středa 15. ledna 2014

A HORY ODPOVĚDĚLY

Autor: Khaled Hosseini
Překlad: Miroslava Kopicová
Nakladatelství: Argo, 2013
ISBN: 978-80-257-0978-8
Počet stran: 390

Našel jsem smutnou malou vílu
v stínu papírového stromu
Znám jednu smutnou malou vílu
již v noci vítr odvanul

A hory odpověděly, v pořadí třetí román Khaleda Hosseiniho, mě zaujal natolik, že překonal i první dvě jeho knihy, které patřily doposud mezi mé nejoblíbenější. Přestože každá z jeho knih vypráví o něčem jiném, je zde jasný autorův rukopis. Jde o příběh plný lásky, bolesti a nečekaných rozuzlení.


Podzim roku 1952. Otec vypráví svým dvěma malým dětem příběh z dávných časů, kdy se ještě po zemi procházeli dévové, džinové a obři. Ve vyprávění musí otec vydat svého nejmladšího a nejmilejšího syna dévovi... v této chvíli ještě sourozenci netuší, že je potká podobný osud a brzy se budou muset rozloučit. 

"Nic nezbylo.
Nepadlo ani slovo.
Jen to, co pronesla Parwana: Musela to být ona. Je mi to líto, Abdulláhu. Musela to být ona."

V dalších částech knihy jsou poutavě popisovány životní příběhy a osudy důležitých osob v životě obou sourozenců, Abdulláha a Parí, každodenní život a zvyklosti obyvatel Afghánistánu - který je pro nás nepředstavitelný - i několik skutečných historických faktů. 



Tuto knihu jsem přečetla jedním dechem, nedalo se od ní odtrhnout (maximálně jsem si zašla pro kapesníky abych si utřela oči) a s čistým svědomím ji mohu doporučit všem čtenářům, kteří od knihy očekávají silný citový prožitek. Osobně jsem očekávala šťastnější konec. 

Hodnocení: /5

Našel jsem smutnou malou vílu
v stínu papírového stromu
Znám jednu smutnou malou vílu
již v noci vítr odvanul



Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

2 komentáře:

  1. Kamča Borovcová17. ledna 2014 v 7:35

    Tuto knihu si hrozně chci přečíst, čekám na 20% u Dobrovského. :-) Nefunguje mi sledování na twitteru, nevíš co s tím? Díík.

    OdpovědětVymazat

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML